Saturday, July 24, 2010

Jom cari makan....

actually aku dah pergi kedai kopitiam pak lang pd neh dah banyak kali

mula2 jumpa pun secara tak sengaja

masa nak register adik aku kat poli pd, nak pergi bfast

sekali terjumpa kopitiam neh. apa lagi terus belasah je lah kan. hehe

aku rasa best gak la kopitiam neh

banyak makanan dia and then interior dia pun ok jugak. hehe

oklah let the pics do the talking, shall we…

tengok la tuh exterior yang sungguh menawan kan

aku memang daripada dulu berkenan degan style tingkap ala2 melaka style tuh

ada cukup kalerful la. hehe i like !

kalau aku ada duit lebih akan aku buat tingkap tuh kat rumah kat setia alam nanti. hehe

dinding pun pakai batu yang khas tuh kan. lawa dowh !

masuk je korang akan nampak jam2 antarabangsa neh

hehe time kat perth pun ada ok

so kalau tourist datang bolehlah check2 pukul berapa kat kampung diaorang kan. hehe

beza sangat ke time port dickson dengan hong kong ek ?

tu dia punya la berlambak makanan yang kitaorang order

dah nama pun big breakfast kan. hehe ala2 mcd la plaks. ahaks

penuh woooo satu meja. tapi memang berbaloi la nak spend duit kat sini

memang cool la makan kat kopitiam

aku paling suka style nasik lemak bungkus dengan daun pisang tuh

memang sedap. aroma daun pisang menyerap ke nasi panas tuh. hehe

ni plak ada jugak nasi pulut kuning

adik aku yang belasah. aku tengok adjer. hehe

aku rasa sket memang sedap woooo. tapi still x leh lawan dengan nasi lemak la

so adik aku jela yang belasah pulut kuning neh

tak lengkap kan kalau singgah kopitiam kalau tak order telur 1/2 masak

kat sini semua telur kampung beb !

aku pun x sure camner la rupa telur kampung compared dengan telur bandar

hehe ada beza ke ek ?

aku rasa mcm sama je. haha

ni dia panggil french toast

hengatkan french toast ada mentega kacang kat dalam

sekali kena makan dengan kaya daaaaa

hehe itu kaya homemade ok. pd style. hehe

memang best wooooo takde la rasa boring mcm kaya dalam tin tuh

roti pun akur rasa sedap ya amat sebab garing. hehe i like !

ni la main dish hari tuh nasi lemak

simple je beb ada sambal dengan telur goreng seciput je

hehe tapi rasa memang best la

aku suka la dengan sambal dia yang pedas. tapi sedap !

dah lama aku tak makan nasi lemak dengan daun pisang neh

kalau kat kl asyik dengan plastik ngan kertas minyak je kan. hehe

teringat dengan suasana kampung dulu2 hehe

nampak mcm sikit je kan. tuh yang kitaorang belasah sampai 2 bungkus

hehe memang sedap la. aku rasa nasi lemak neh bukan kedai neh yg buat

rasanya diaorang contract out kat sapa2 neh. hehe

memandai2 je aku buat assumptions kan. haha

amacam ok tak orientation gambar yang sungguh cool camni

letak sket nasi lemak sebelah cawan kopi and then snap gambar

hehe rendahkan camera anda sket nak capture low angle ya

hehe sure cun nyer gambar kan.

angle kena betul and then cool siot !

hah ! tu la gambar pak lang

pak lang neh kalau tak silap aku kelasi kapal

kapal yang mana aku tak sure la plak kan

tapi aku perasan tak nampak plak kelibat pak lang neh kat kedai masa aku dok sibuk mentekedarah kan. hehe

nasi lemak yang aku cakap tadi

cantik je tersusun kat atas meja korang

siapa yang boleh resist beb !

nasi lemak daun pisang some more ok !

memang menggiurkan lah. hehe apa lagi !

neh antara menu yang ada kat sini

aku memang recommend la korang datang sini

kalau singgah teluk kemang jangan lupa singgah kat sini

dia dalam town sket la. depan sket daripada stesen bas pd

hehe sure terangkat la kalau pekena kopi dengan nasi lemak !

hehe so bila lagi korang nak singgah sini ek ?

aku kalau dok lepak2 ngan adik aku kat poli pd sure akan datang lagi

hehe kopi pun best gak

aku siap order kopi ais lagi beb !

so jemputlah ke pak lang kopitiam kat pd ya !


#copy from blog http://makanmalaya.com


No comments:

Post a Comment