Sunday, July 25, 2010

Glorious Green

Sebelum...

3 orang kanak-kanak, telah meminta Casa Impian menukar ruang tamu lama flat keluarga mereka kepada sebuah raung tamu yang “bes” lengkap dengan sofa yang selesa dan penataan yang bergaya.



Selepasnya...

Krew Casa Impian dan Eric Leong menyeru perminataan peminat muda Casa Impian ini dengan sentuhan yang “fresh” serasi dengan trend masa kini.

Jika hijau warna kesukaan anda, ruang ini adalah model atau contoh terbaik untuk anda.


Mula-mula, warna dinding yang putih pudar dihidupkan dengan feature wall hijau yang terang. Warna drastik ini menjadi fokus asas bagi ruang yang memerlukan kelainan.

Solusi lantai Pergo dengan tona cokelat menggantikan tikar lama dan berfungsi sebagai permukaan yang selesa bagi anak-anak ini berbaring di atas lantai.

Seterusnya, impian untuk mendapatkan tempat duduk yang selesa tercapai dengan sebuah sofa 3 seater yang cukup lembut bertona hijau lembut.

Langkah seterusnya, pencahayaan yang betul diberi melalui lampu-lampu “warm lighting” untuk membangkitkan mood menggantikan cahaya putih florescent yang “flat”.


Tempat duduk tambahan dimasukkan dengan menyertakan kerusi kayu jati yang sedia ada di ruang ini. Penempatan yang strategik menjamin penataan yang anggun. Perabot jati ditambah seri dengan sepasang kusyen kecil.

Sentuhan lembut ditambahkan melalui langsir kain sutera berwarna beige muda dengan corak keemasan sebagai dekorasi tingkap, langsir sheer putih off white menambahkan lagi kelembutan di kawasan tingkap

No comments:

Post a Comment