Sunday, July 25, 2010

Urban Glamour

Sebelum...

Ruang tamu apartment kecil ini mempunyai beberapa “"challenge"” hiasan yang harus diselesaikan sambil memberi sebuah wajah baru yang “"impressive"”.


Selepasnya...

Konsep pilihan, “urban glamour” sesuai buat sebuah ruang kediaman yang kecil ini dan praktikal bagigaya hidup di kota.


Tema warna cokelat dipilih sebagai latar ruang dengan rawatan warna [ICI Dulux] cokelat tua pada feature wall dan cokelat lebih neutral pada non feature wall. Hasilnya dinding yang kemas, lengkap dengan “"depth"” yang sesuai untuk menghasilkan sebuah ruang yang stylish.

Seterusnya lantai jubin ditutupi dan ditukar dengan laminasi Pergo [tajaan Floor Biz] dari rangkaian Pergo Original-Birch Plank. Koleksi ini lebih sesuai dengan tona yang lebih muda untuk penataan moden yang bersih.

Koleksi perabot dari Homelife kali ini merupakan siri perabot lengkap yang terdiri dari Barcelona Chair [2 seater +1 seater] berwarna hitam yang menambahkan lagi identiti gaya urban glamour. Meja kopi[Kyo] venge dan cabinet TV[Qing] melengkapkan ruang dengan gaya eksklusif yang dicari.

Sliding door ruang ini yang mempunyai ruang kosong di kiri, kanan dan di bahagian atas diberi solusi day curtain sheer putih dan night curtain dalam warna gelap dan tompok oren yang glamourous dari koleksi SSF Curtain. Ruang kosong kecil di kiri dan kanan pula di beri pancaran spotlight di sebalik langsir. Sebuah penataan yang kemas menggantikan clutter lama.


Kedua-dua belah dinding bertentangan diberi rawatan wall deko dengan picture frame dari Home Artistry. Pilihan teliti gambar dan frame silver matte amat penting untuk memastikan hiasan dinding bersebati dengan hiasan keseluruhan. Sepasang bantal besar dari SSF Curtain ditempah dari material langsir sebagai tempat duduk tambahan atau floor cushion.

No comments:

Post a Comment